top of page

כל מה שחשוב לדעת על משחק

משחק הוא כלי התפתחותי נפלא המעודד אותנו לפתח כישורים שונים וללמוד מיומנויות שונות.

אפשר לראות כיצד ילדים משתמשים במנגנון המשחק באופן טבעי כדי ללמוד דברים, ולמרות שבתור מבוגרים אנחנו ממעטים לשחק, אין סיבה שלא להשתמש במתודת המשחק ככלי לימודי והתפתחותי.

ישנם הרבה מאוד סוגי משחק התורמים בצורות שונות להתפתחות האדם, אך הצורך הגובר באנושות הוא דווקא למשחקי חיבור המעודדים שיתוף פעולה ויחסי תלות בין המשתתפים.

הצוות המקצועי של חברת UNITY מסביר מהם משחקי חיבור וכיצד הם מסייעים לנו.

משחקים היסטוריים

בעבר הלא כל כך רחוק הילדים שיחקו יותר ביחד, בבית או בחוץ, פעמים רבות ללא השגחת מבוגרים. האינטראקציה החברתית שהמשחק המשותף מביא איתו לימדה אותם כישורי חיים חברתיים, ניהול קונפליקטים ועוד, והעצמאות החלקית לימדה אותם להתמודד עם נטילת סיכונים ולקיחת אחריות. היום האינטראקציה החברתית מסתכמת, לרוב, בצ'אט על מסך כזה או אחר, ולא נדיר לראות ילדים מבלים "יחד" כשכל אחד שקוע במסך משלו.

הילדים, וגם המבוגרים, של היום, אינם זוכים כמעט לזמן משחק משחרר ומהנה, וההשגחה התמידית על הילדים אינה מאפשרת להם להתמודד בעצמם עם הקשיים השונים שמתעוררים באופן טבעי כשיש אינטראקציה קרובה. מחקרים רבים מתארים את הקשר בין הנתק החברתי הנוצר כתוצאה מכך לבין ירידה ברמת היצירתיות, הרגישות, האמפתיה, שמחת החיים והאושר שאנו חווים באופן כללי.

תוכנית מציאות

המציאות המודרנית היא טכנולוגית בעיקרה, ויש לכך לא מעט יתרונות אך גם חסרונות. מצד אחד אנחנו נמצאים בקשר עם הרבה יותר אנשים, שחלקם מתגורר בצד השני של העולם, ומצד שני ישנם פחות ופחות קשרים פיזיים בין אנשים ויותר ויותר קשרים שנשארים וירטואליים בלבד. הצורך להיעזר בכישורים חברתיים הולך ומצטמצם ואנו מקיימים פחות תקשורת בין אישית מפעם. ההשפעה של כך עלינו, ילדים ומבוגרים, ניכרת בכל מקום, ואנו הופכים לסגורים יותר, מציבים מחסומים רגשיים כדי להגן על עצמנו מפני פגיעה, איננו מכירים את השכנים, ואינטראקציות חברתיות, כמו אלה הנדרשות במקום העבודה נוטות להיות מתוחות ותחרותיות, מה שפוגע ביכולת שיתוף הפעולה של העובדים.

קשר חברתי הוא צורך טבעי

הקשר החברתי הוא צורך טבעי של כל אחד ואחת מאיתנו, ומחקרים מודרניים של התחום הנקרא "מדעי האושר" מוכיחים כי מה שחסר לנו בעיקר בחיים הוא הקשר האנושי.

הדאגה לזולת וההרגשה שדואגים לך, מורידות את הדופק ואת לחץ הדם, מעלות את מצב הרוח, מחזקות את מערכת החיסון, גורמות לירידה במשקל, מפחיתות מתחים, משפרות את תפקוד הלב ומעלות את הסיכויים לשרוד מחלות קשות.

מחקר אחד אפילו טוען שקשרים חברתיים חיובים מגדילים לנו את המוח! בדידות, לעומת זאת, פוגעת במערכת החיסון ומהווה גורם מרכזי למחלות, החל בצינון ושפעת וכלה בסוכרת, אלצהיימר, שבץ מוחי, התקפי לב, סרטן ועוד.

מתוך הבנת הצורך האנושי בקשר נכון בינינו, שמנו לעצמנו למטרה לאפשר לכמה שיותר אנשים לחוות יותר את תחושת הביחד החברתית וליהנות ממנה, בעזרת משחקי חיבור וגיבוש קבוצתיים, שהם האמצעי היעיל והמהנה ביותר להשיג זאת.

משחקי חיבור

דרך משחקי החיבור השונים אנו מאפשרים למשתתפים להשתחרר, לחוות חוויות חיוביות משותפות וליצור מרחב בטוח בו האנשים יכולים להרגיש שוב משוחררים, ליהנות, ותוך כדי כך להתמודד עם סיטואציות חברתיות. הדגש במשחקי החיבור מושם על משחקים הדורשים שימוש בכישורים חברתיים כמו עבודת צוות, פיתוח רגישות ויכולת הכלה של האחר, שיפור התקשורת הבין-אישית, פיתוח יכולת הובלה ומנהיגות ועוד.

השפעתם של משחקי החיבור על הקשר בין הפרטים הלוקחים בהם חלק היא מכרעת, ויוצרת פתח גדול וחשוב לשיפור מדד האושר האישי של כל אחד ואחת.


אנו מזמינים אתכם ליהנות מהמגוון הרחב של משחקי החיבור שיצרנו ולאפשר לעצמיכם להתחבר ולחזק את הקשרים והיחסים עם אלו הסובבים אתכם בחיי היומיום.

bottom of page