top of page

הפתרון לכל בעיותנו

אנו בוחרים לראות בחיבור בין אנשים את הפתרון לכל בעיותינו היומיומיות ומקור האושר של כל אדם בחייו.

החיים שלנו מורכבים מאוסף של מערכות יחסים במעגלים הולכים ומתרחבים, והאושר שלנו הוא תוצאה ישירה של איכות הקשר במערכות היחסים האלה – ככל שמערכות הקשר שלנו יהיו בריאות יותר ומכוונות להעצמת תחושת החיבור בינינו, כך נחווה סיפוק ואושר רבים יותר בחיינו.

המסקנה הזאת מבוססת על עקרונות עכשוויים אותם לקחנו מתוך מחקרים מדידים שנערכו לאורך עשרות שנים על ידי פסיכולוגים ומכוני מחקר שונים בעולם אשר מכוונים אותנו לראות בכל פרט בטבע ובכל אדם יחידה שלמה ועצמאית המהווה חלק ממערכת גדולה יותר, מערכת אשר מתקיימים בה יחסי גומלין וקשרים הדדיים כאשר דגש מיוחד ניתן לטיב הקשר בין הפרטים בתוך המערכת הגדולה הזו.

איך מתחברים בפועל ?

כשאנו מתחילים לתפקד כקבוצה (בני זוג/משפחה/כיתה/צוות עובדים וכו') אם זה בפעילות, במשחק או בכל פעולה אחרת בחיינו.. לכל אחד מאיתנו יש אינטרסים שונים ובכדי שנצליח להתחבר - עלינו להתגבר! עלינו להתעלות מעל האינטרסים ולהתייחס לכל אחד בקבוצה כחלק בלתי נפרד מהמערכת המשותפת, מערכת הפועלת לפי החוקים וההגבלות הקיימים בה. בתוך אותה המערכת אנו רוצים בכוונה שלנו, ברצון שלנו, בלב שלנו, להרגיש שאנו מתחברים - כתוצאה מכך נרגיש אושר וסיפוק רב ומתמשך.

אדם שמכוון את עצמו כך, מפנים את כללי המשחק להצלחה בעולם המקושר שמתגלה כעת לעינינו: שיתוף פעולה, קשר לבבי וחם עם חבריו, הוריו ומוריו, חיבור ועשייה משותפת. בהדרגה הוא לומד לחשוב גם על האחר, להבין את נקודת מבטו ולהתחשב בצרכיו. ובתוך כך הוא לומד גם להתבונן על עצמו מהצד, להיות מודע לדחפים שפועלים בו ולשלוט בהם. אט אט הוא הופך למעין פסיכולוג של עצמו. ואז, באופן טבעי, הוא גם מתחיל להביא לידי ביטוי את המיוחדות שטמונה בו – אבל לא על חשבון האחרים, אלא לטובתם.

כדי לממש עיקרון זה, דאגנו בחברת UNITY שההצלחה בכל משחקי הגיבוש ומשימות האתגר שלנו תמיד תהיה מבוססת על אותם כללים שיוצרים אווירה של תחרות בונה התלויה בשיתוף הפעולה המלא בין כל הנפשות הפועלות כנגד השגת המטרה המשותפת. ברמת הפרט, כל אחד מתחרה מול עצמו ביכולת שלו להתכלל עם האחרים.

דרך השימוש באלמנטים ממתודת מישחוק תהליכי ההדרכה, לקחנו תכנים מעשירים ולימודיים, דוגמאות מכל רחבי העולם ומהמערכות בהן כולנו חיים - עטפנו אותם בחוקי משחק ובמגוון פעולות שיוצרות הנאה פשוטה וטבעית.

במהלך התהליך ליצירת המשחקים גילינו שיצרנו סוג חדש של משחקים להם קראנו בשם "משחקי חיבור" - משחקים שדואגים בראש ובראשונה לחזק את הקשר בין הפרטים בקבוצה ולתת למשתתפים כלים בסיסיים לשיפור מערכות היחסים בחייהם החל מהקשבה הדדית, יחס אדיב ורגיש לזולת, היכולת לשתף פעולה, והכל תחת מערכת חוקים וכללים שיוצרים למשתתפים את המרחב הבטוח ליהנות, להתחבר ולצמוח ביחד.

bottom of page