top of page

ואהבת לרעך

החיים שלנו בנויים מעגלים מעגלים – מעגל החברים, מעגל המשפחה, מעגל הקשרים בעבודה, מעגל האיזון בגוף שמשפיע על הבריאות שלנו ועוד. כל חיינו בעצם מושפעים מאותם מעגלים שנסמכים על דבר אחד - טיב הקשרים והיחסים בינינו.

אך מה קורה בתקופה בה רובנו מרגישים את המצב ההפוך, את חוסר הקשר ותחושת הניתוק החברתי בינינו, ביני לבין בני ביתי, לבין האנשים איתם אנו עובדים, לבין השכנים שגרים בבית מולי, לבין המדינה בה אני גר. דווקא בזמנים האלו עלינו להעלות את המודעות לכך שכדי להיות מאושרים עלינו להיות מחוברים.

משפרים את הקשר בינינו, כמפתח להצלחה בחיים

טבעי שנרצה להיות מאושרים, ליהנות מהחיים ולחוש מלאים באהבה ושמחה, אך מה קורה כשמגלים שהאושר הפרטי של כל אחד מאיתנו תלוי באושרו של האחר ושהאושר שלו תלוי ביכולת שלי לעבוד איתו בשיתוף פעולה?

כאן נכנס לפעולה המשפט הידוע והמוכר "ואהבת לרעך כמוך".

כולם מדברים על זה כל כך הרבה, מלמדים זאת בבתי ספר, תולים סטיקרים על המכוניות, אך עדיין אנו מרגישים שקשה לנו ליישם זאת בחיינו.

כדי להרגיש מלאים באהבה ושמחה בחיינו עלינו קודם כל להבין שרק בעזרת הזולת, רק בעזרת היחס שלנו לאלו הסובבים אותנו, ניתן למלא את השאיפה שלנו להרגיש את תחושת האושר בחיינו.

הגיע הזמן לקחת אחראיות !

כן, כן, צריך גם לקחת אחראיות לפעמים כדי שמשהו יקרה מסביבי.

מתחילים לשנות את הגישה שלנו לגבי איך שאנו רואים את האחר. קחו דוגמא מהתאים בגוף שלכם, כל התאים נרתמים להחזקת הגוף כולו, אם תא אחד חושב על עצמו אז הוא מרעיל והורג את הגוף כולו (תא סרטני במערכת).

קצת קשה לשאול זאת אבל האם אנחנו התא הסרטני או התא התורם? אם אנו חושבים על עצמינו ולא מרגישים את האחר אז כן, אנחנו מהווים חלק שהורס את המערכת והתוצאות לא יאחרו להגיע.

אם אני תא אז גם האחרים הם כמו תאים בתוך הגוף השלם. אין תא שהוא יותר חשוב או פחות חשוב מכל תא אחר, לכל תא יש תפקיד במערכת אחרת הוא לא היה קיים בגוף. גם לתא הקטן ביותר שנמצא בקצה הרגל יש חלק חשוב והוא תורם למערכת כולה אושר ותיפקוד בריא.

עת לעשות

עם שינוי הגישה באים גם המעשים. החלו להוות דוגמא אישית לסובבים אתכם, כל מקום לגופו, אם זה במשפחה או במקום העבודה. אם זה בצורת הדיבור או בכוונה הפנימית של המעשים שלכם כלפי הסובבים אתכם.

כדי להרגיש שכולנו שווים צריך מטרה משותפת, שימו לעצמיכם ולאלו שבקשר אתכם כמטרה לשמור על אווירה של חיבור ביניכם. כי כלפי המאמץ שלנו לחיבור כולנו יכולים להיות שווים וכל אחד יעשה כפי יכולתו.

כשדנים בנושא משותף השתדלו לא לשלול את האחר או את דעתו, אלא להבין שהוא רק ממלא את תפקידו בגוף השלם ונסו להגיע להסכמה משותפת מבלי לשפוט או לבקר את דבריו.

זיהיתם מישהו שמנסה לפגוע במערכת, בקבוצה, בחברה, בכיתה, נסו למנוע את זיהום המערכת לפני שיהיה מאוחר הסבירו את הדברים כך שיבין שבגוף שלנו יש מקום רק למי שתורם את חלקו לשלמות וטיב החיבור והקשר בין כל החברים.

ולסיום, הנה קליפ שרציתי לחלוק אתכם שיעזור לכולנו להפוך את הכל:

bottom of page