top of page

אהבת אחים - טיפים לחיזוק הקשרים בין אחים

אין קשר מיוחד יותר מזה שקיים בין אחים, הורים רבים שרואים שילדיהם הצעירים רבים, מתווכחים או מסרבים לשחק זה עם זה, חוששים מהשלכות המצב על מערכת היחסים ביניהם בהמשך, ותוהים כיצד עליהם לנהוג כדי לחזק את הקשר.

רוב האחים והאחדויות נקלעים ללא מעט מריבות בשלבים המוקדמים בחייהם, אך קיימות דרכים רבות לעזור להם לבסס מערכת יחסים אוהבת שתימשך גם לאורך השנים הבאות של חייהם.

קבלו טיפ חשוב לחיזוק הקשרים בין האחים מגיל צעיר:

צרו זיכרונות משפחתיים שילוו את הילדים לאורך חייהם.

זמן איכות משפחתי שבו כולם משתתפים מחזק את הזהות של הילדים כחלק מקבוצה גדולה יותר, תורם ליחסים ביניהם וביניכם וכמובן גם מותיר אותם עם שלל זיכרונות חיוביים. ערב משחקי קופסה משותף, פיקניק בפארק או חופשה קצרה, יכולים ללוות את הילדים גם בבגרותם ולגרום להם ליזום בעצמם אירועים משפחתיים ומפגשים עם האחים שלהם. תעדו את הרגעים הללו וצרו אלבום משפחתי שילווה את הילדים גם כאשר יעברו לגור בבית משלהם. בעולם בו כל כך הרבה תיעודים נותרים עמוק בכרטיס הזיכרון של הסמארטפון, מדובר במתנה מרגשת שתוכלו להעניק להם בעתיד.

דוגמא אישית שווה יותר מ-1000 מילים - שמשו מודל לחיקוי עבור הילדים.

זכרו שהילדים מסתכלים עליכם כל הזמן ושואבים מכם את הידע הקשור ליחסיהם עם אחרים.

חשוב שהילדים יידעו שיחסים במשפחה מורכבים מרגעים טובים ומרגעים קשים, אך תפקידכם ללמד אותם כיצד להתווכח נכון, להמתין לתורם כשאדם אחר מדבר ולהימנע מהעלבות או השמצות.

bottom of page